tag:blogger.com,1999:blog-568540947866925655.post4735579708952544697..comments2024-01-02T07:32:06.270+01:00Comments on Chefsingenjören: Återigen PRIO (uppdaterad)Greasemonkeyhttp://www.blogger.com/profile/12025552005572821706noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-568540947866925655.post-5223301416475195362010-07-01T07:04:45.050+02:002010-07-01T07:04:45.050+02:00Nja, inte slutet men troligtvis en (rejäl) "t...Nja, inte slutet men troligtvis en (rejäl) "time-out".<br /><br />Anledningen till att det inte går att avbryta PRIO är att "Point-of-no-return" är passerad. Det finns inga alternativ att tillgå inom rimlig tid och med tillgänglig ekonomi.<br /><br />Anledningen till en trolig "time-out" är att projektledning, styrgrupp och HKV verkar kraftfullt ha underskattat komplexiteten i införande 3 (logistik och materiel) och ännu inte börjat fundera över införande 4 (som skall produktionssättas samtidigt som 3). Lägg därtill strukturkommitténs arbete samt ett riksdagsval. Risken är att om projektet löper på med nuvarande fart och skygglappar så kommer FM stå med ett system som är designat för någon annan FM än den som finns "på riktigt".Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-568540947866925655.post-11031066932430390172010-07-01T02:52:00.680+02:002010-07-01T02:52:00.680+02:00Kan det vara början till slutet på Projekt PRIO? J...Kan det vara början till slutet på Projekt PRIO? Jag tror att strutsen kommer få svårt att undvika försvarsdepartementets underförstådda kritik av detta ekonomiska experimentDanielnoreply@blogger.com