torsdag 8 mars 2012

2.000.000

Idag så kom jag för första gången i livet igenom "Mach 2.0 vallen", eller i varje fall så har vid 2 miljoner tillfällen någon tittat på någon av de artiklar jag lagt upp.

Lite statistik. Sedan starten den 24 juli 2009 så har jag hunnit producera 1224 inlägg, vara ett antal gästinlägg. 1 miljonersgränsen passerades den 21 februari 2011 och 1000 inlägg passerades den 22 juni 2011. Det är inte bara svenskar som läser denna blogg utan besökare kommer från hela världen. Om det sedan skulle råka vara svenskar på semester som inte har något bättre för sig är svårt att avgöra, men lika roligt det.

Jag ligger fortfarande en smula efter Wiseman, men blåslampan är flitigt använd för att "wax his tail" som det sägs i vissa typer av kretsar.

Upplägget på bloggen kommer fortsatt att vara en smula blandat. Jag skriver om det som för stunden intresserar mig. Men eftersom jag har den bakgrund jag har så är det i första hand flygteknik, flyghistoria och säkerhetspolitik som kommer att dyka upp. Dock så när det gäller Försvarsmakten så dyker jag inte längre ner i det vardagliga livet, då jag numera rumsrerar om på andra sidan stängslet. I stället så försöker jag att analysera de övergripande händelserna både i Sverige och utomlands.

Som brukligt vid olika galor så ska de äras som äras bör. Tack givetvis till alla läsare. Ett ännu större tack till de som orkar kommentera och argumentera. Utan diskussionen skulle denna blogg inte vara mycket annorlunda än t.ex. Tolgfors. Jag hoppas att ni fått ut lika mycket av detta som jag själv har fått ut av att skriva av mig en del av de känslor som jag har haft och fortfarande har för svensk säkerhetspolitik. Återigen, tack för visat intresse och väl mött igen!

1 kommentar:

  1. Keep up t. g. w and G.M.Y reservdäck of the old school ;-)

    SvaraRadera