torsdag 16 juni 2011

Nu åker Explorer ut

Den senaste tiden har jag haft en hel del tekniska problem med min dator och med Blogger, så för att stabilisera det hela så tog jag och uppgraderade till Explorer 9.

Döm om min förvåning när det helt plötsligt inte ens fungerade med att skapa inlägg i Blogger. Microsoft har krånglat till sina säkerhetsinställningar till den milda grad att jag inte ens orkade sätta mig in i hur man aktiverar/avaktiverar ActiveX och Java. Lösningen blev helt enkelt att kasta ut Explorer och installera Firefox. Behöver jag ens nämna att nu fungerar allt perfekt? Så från och med nu så är det Firefox som är den läsare som jag kommer använda för att kontrollera att inställningarna och inläggen på min blogg fungerar.

10 kommentarer:

  1. Nu kanske jag kan sätta kryss i rutan "Fortsätt att vara inloggad" igen?

    Själv uppdaterade jag till nya officepaketet, vilket nu tar lång tid att starta, men klok sjöman behöll det gamla officepaketet parallellt.

    Tillägg:

    Efter praktiska prov och försök kan jag konstatera att jag får fortsätta att inte sätta något kryss,

    SvaraRadera
  2. @Sumatra: Det är Blogger som fortfarande är instabilt...Firefox fixar inte alla problem! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag bytte till Firefox när Flashplayer slutade fungera för alla konton utom ett på datorn med Explorer.

    Det enda "strul" jag haft med Firefox är att mitt bankprogram slutade fungera när jag uppgraderade till version 4. Säkerhetsprogrammet Nexus påstod när jag försökte att uppdatera inifrån programmet att det inte behövde uppdateras men när jag gick till deras webbplats visade det sig att det fanns en nyare version. Sedan funkade det igen så det var kanske inte bara Firefox fel...

    mvh

    /TheStoff

    SvaraRadera
  4. Jag kan varmt rekommendera Google Chrome också, upplever den som lite snabbare än Firefox. Explorer är skit!

    SvaraRadera
  5. Safari och en MacBook Air kanske är något för dig Björn. Datorn skulle se ut som ett smycke i dina bloggande händer.....

    Hälsn Tobbe

    SvaraRadera
  6. @Tobbe: Riktigt så lång tänker jag nog inte driva det hela. :-)

    Jag är dock än så länge nöjd med Firefox. Editeringen i Blogger fungerar betydligt bättre nu. T.o.m. rättstavningsfunktionen fungerar, vilket kanske kan leda till färre felstavningar i mina inlägg och kommentarer.

    SvaraRadera
  7. Nu kommer väl alla att börja hata mig för att jag använder Explorer.

    Men jag säger som man brukar säga om kondomer; "Dög de åt min far, så duger de åt mig".

    SvaraRadera
  8. Har kört Netscape sedan 90-talet och gick över till Firefox -04/05. För ett halvår sedan blev det Opera istället, bäst hitintills.

    //Limpan

    SvaraRadera
  9. Sumatra:
    Kör ni med samma?

    SvaraRadera
  10. @ Anonym 21:31

    Nej, hans var av dålig kvalitet visade det sig.

    SvaraRadera